Skip to main content

خانه > مجله ووگ چیست > کنده مونتروز نست


درباره کنده مونتروز نست – بنیانگذار شرکت رسانه‌ای کنده نست


امروز قصد داریم به کنده مونتروز نست ( Condé Montrose Nast )، بپردازیم، ناشری که میراث بزرگی چون مجلات مد ووگ ( Vogue )، گلامور ( Glamour ) و ونیتی فر ( Vanity Fair ) را، در صنعت رسانه از خود بجای گذاشت.


کنده مونتروز نست که بود ؟


کنده مونتروز نست که بود | فرداآرت

کنده مونتروز نست ( Condé Montrose Nast )، تاجر و ناشر آمریکاییِ اهل نیویورک بود. او سال ۱۸۷۳، در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدر نست، ویلیام اف. نست ( William F. Nast )، یک پروتستان آلمانی‌الاصل و مادرش استر ای. بنویست  ( Esther A. Benoist )، کاتولیک، و از نوادگان خانواده‌ای برجسته در فرانسه بود. او سومین فرزند خانواده بود و سه برادر و خواهر به نام‌های لوئیس، استر و استل داشت.

Condé Montrose Nast، در سال ۱۹۰۹ یک امپراطوری رسانه‌ای بنام Condé Nast را بنا نهاد که منجر به شهرت او شد. ثمره شرکت رسانه‌ای Condé Nast خلق مجلات محبوبی چون نیویورکر ( The New Yorker )، مجله ووگ ( Vogue )، گلامور ( Glamour ) و آرکیتکچرال دایجست ( Architectural Digest ) است. در ادامه به هر یک از دستاوردهای کنده مونتروز نست پرداخته‌ایم.


ازدواج و فرزندان کنده مونتروز نست


کنده مونتروز نست ( Condé Montrose Nast )، در سال ۱۹۰۲ با دختری از طبقه اجتماعی بالا بنام کلاریس کودرت ( Clarisse Coudert ) ازدواج کرد. ازدواجی ناموفق که در سال ۱۹۲۵ با طلاق این دو از هم خاتمه یافت. ثمره این ازدواج دو فرزند بود. اولین فرزند نست، چارلز سی. نست ( Charles Coudert Nast ) زمانی به دنیا آمد که او تنها ۳۰ سال داشت. دومین فرزندش، ناتیکا نست واربورگ ( Natica Nast Warburg ) نیز، در سال ۱۹۰۵ متولد شد که بعدها به نقاشی برجسته در دوره خود تبدیل گشت.

دومین ازدواج نست در سال ۱۹۲۸ با لزلی فاستر (‌ Leslie Foster ) بیست ساله بود. این ازدواج نیز دوامی نداشت و در سال ۱۹۳۲ به طلاق ختم شد. نست از ازدواجش با فاستر، یک دختر بنام لزلی نست ( Leslie Nast ) داشت.

کنده مونتروز نست همچنین، بین سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۳۶ با یکی از نویسندگان مجله ونیتی فر، بنام هلن براون نوردن ( Helen Brown Norden )، در ارتباط بود.


حرفه و تحصیلات کنده مونتروز نست


کنده مونتروز نست در رشته حقوق مدرک دانشگاهی داشت. او از سال ۱۸۹۱ تا ۱۸۹۴ در دانشگاه جورج تاون ( Georgetown University ) تحصیل کرد و در سال ۱۸۹۵، مدرک لیسانس و فوق لیسانسش را دریافت نمود. نست در سال‌های تحصیلش در جورج تاون، با رابرت کولیر، پسر ناشر هفته‌نامه کولیر، آشنا شد. آشنایی‌ای که بعدها بر آینده شغلی او تاثیرات مثبت بسیاری داشت.

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه جورج تاون، نست به سنت لوئیس رفت و وارد دانشکده حقوق دانشگاه واشنگتن ( Washington University )  شد. او در سال ۱۸۹۷ مدرک وکالت خود را از دانشگاه واشنگتن دریافت نمود. اما به دنبال علاقه خود رفت و وکالت را کنار گذاشت. نست پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه واشنگتن، در شرکت چاپ کوچک خانوادگی‌اش در سنت لوئیس مشغول به کار شد و به سرعت آن را متحول کرد.

با موفقیت نست در کسب و کار خانوادگی‌اش، کولیر، دوست دوران دانشجویی دانشگاه جورج تاون او، و صاحب وقت هفته‌نامه کولیر، تحت تاثیر قرار گرفت. از نست دعوت کرد تا به نیویورک برود و در هفته نامه او کار کند. در ادامه به دوران فعالیت کنده مونتروز نست در هفته نامه کولیر پرداخته‌ایم.

دوران فعالیت نست در هفته نامه کولیر


نست کار خودش را در هفته‌نامه کولیر با سمت فروشنده تبلیغات و حقوقی معادل با ۱۲ دلار در هفته آغاز کرد. خلاقیت او موجب شد تا این نشریهِ در حال ورشکستگی، مخاطبان بیشتری بدست بیاورد و بزرگ شود. بکارگیری نوآوری‌هایی نظیر، شماره ویژه ( اختصاص کل یک شماره به یک موضوع یا شخصیت خاص )، که به ارتقا هفته‌نامه کولیر منجر شد.

با ارتقا نشریه کولیر، نست نیز پله‌های ترقی را به سرعت طی کرد، و ارتقا شغلی گرفت. سمت او در سال ۱۹۰۵ به رئیس تبلیغات و سپس به مدیر بازرگانی تغییر یافت. اما بلند پروازی‌های ناشر بزرگ آمریکایی به ارتقا شغلی در کولیر ختم نشد. او در سال ۱۹۰۵ به فکر مستقل شدن افتاد. بی‌سروصدا شرکت Home Pattern را خریداری کرد. همچنین در آن زمان مذاکراتی را برای خرید مجله ووگ ( Vogue ) انجام داد.

فکر استقلال در ذهن نست ریشه دواند و در سال ۱۹۰۷، او با وجود داشتن حقوقی معادل با ۴۰۰۰۰ دلار در سال، از هفته نامه کولیر استعفا داد. دو سال پس از استعفای نست در سال ۱۹۰۹، او شرکت رسانه‌ای خود را بنام کنده نست ( Condé Nast )، بنا نهاد که به سرعت به یک امپراطوری رسانه‌ای بزرگ تبدیل شد. در ادامه به شرکت کنده نست ( Condé Nast ) پرداخته‌ایم.


شرکت رسانه‌ای کنده نست ( Condé Nast )


کنده مونتروز نست در سال ۱۹۰۹ یک شرکت رسانه‌ای بین‌المللی را، بنام کنده نست ( Condé Nast )، تاسیس کرد. سپس در همان سال، مجله مد ووگ را پس از مرگ خالقش، آرتور بالدوین تورنور، خریداری نمود. او تحولات بسیاری را در ووگ ایجاد کرد. همچنین با توفیقی که به دست آورد، شرکت رسانه‌اش را گسترش داده، و برندهای رسانه‌ای محبوبی را خلق کرد. برندهای رسانه‌ای که در زمان ریاست کنده مونتروز نست خلق شده‌اند، به شرح زیر است:

  • Vanity Fair
  • House & Garden
  • Glamour
  • American Golfer

تمامی این برندهای رسانه‌ای در بین سال‌های ۱۹۰۸ تا ۱۹۳۶ منتشر می‌شده‌اند.

شرکت Condé Nast همچنان فعالیت دارد و انواع رسانه‌ها از چاپ، ویدئو و فیلم گرفته تا دیجیتال و صوتی را تولید و توزیع می‌کند. این شرکت امروز توانسته با خلق برندهای محبوبی چون مجله دکوراسیون داخلی آرکیتکچرال دایجست ( Architectural Digest ) بیش از ۹۰۰ میلیون مخاطب را به خود جذب کند. در ادامه به برندهای محبوبی از شرکت Condé Nast که در زمان ریاست کنده مونتروز نست خلق، و منتشر شده‌اند، پرداخته‌ایم.

مجله ووگ ( Vogue )


کنده مونتروز نست در سال ۱۹۰۹ پس از مرگ آرتور بالدوین تورنور ( Arthur Baldwin Turnure )، خالق مجله ووگ، آن را خریداری کرد. او تحولاتی را در ووگ ایجاد نمود و به جای تمرکز بر مد و امور اجتماعی خوانندگان مرد، به مد زنانه پرداخت. نست موفق شد با بکارگیری سیاست‌های کاری خود ووگ را ارتقا دهد و آن را به یک مرجع برتر مد لباس‌های سطح بالا تبدیل کند.

Condé Montrose Nast در سال ۱۹۱۶، اولین نسخه‌ بین المللی ووگ را با نام British Vogue در بریتانیا راه‌اندازی نمود و اولین ناشری در آمریکا شد که، نسخه‌ای از یک مجله را در خارج از کشور منتشر کرده است. مجله ووگ ( Vogue )، همچنان نیز یک مجله محبوب است و بیش از ۸۰ میلیون مخاطب در سراسر جهان دارد. امروز این مجله ۲۸ نسخه بین المللی دارد که ۱۱ مورد آن توسط نِست منتشر شده است.

ونیتی فر ( Vanity Fair )


ونیتی فر ( Vanity Fair )، نام یکی از مجلاتی بود که کنده مونتروز نست در سال ۱۹۱۳ آن را خلق کرد. مجله‌ای با مضمون اجتماعی که با وجود موفقیت‌هایش، به دلیل رکود بزرگ اقتصادی در سال ۱۹۳۶ با ووگ ادغام شد.

داستان ونیتی فر با خرید مجله مد مردانه درس ( Dress )، و تغییر نام آن به درس و ونیتی فر ( Dress and Vanity Fair )، در سال ۱۹۱۳ آغاز گشت. دوران طلایی این مجله بین‌ سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۲۰ رقم خورد. دورانی که در آن، ونیتی فر صفحات تبلیغاتی بیشتری نسبت به هر مجله آمریکایی دیگر داشت. با وقوع رکود اقتصادی در سال ۱۹۳۶، این مجله با ووگ ادغام شد. اما این پایان داستان ونیتی فر نبود. این مجله در سال ۱۹۸۳، مجددا توسط انتشارات کونده نست احیا شد و همچنان منتشر می‌شود.


مرگ


دوره پایانی زندگی کنده مونتروز نست، با رکود اقتصادی همراه بود. او سال‌های آخر عمرش را در تلاش برای بازیابی رفاه اولیه خود گذراند. کنده نست در سال ۱۹۴۲ بر اثر عارضه قلبی درگذشت و در گورستان دروازه بهشت ​​در هاثورن، نیویورک به خاک سپرده شد.

خانه > مجله ووگ چیست > کنده مونتروز نست

تازه‌ترین مقالات